Dobrý den Vrtání 85 mm k rozlišení NSU 501-601 OSL není možné poznat bez demontáže hlavy. Je možné poznat blok zvenčí, který se u těchto modelů liší. Bohužel bez detailu motoru to není poznatelné. Když tak přiřaďte obrázek.
K naznačené Praxi Auto-Union, ve věci určování stáří NSU nebo DKW, zde moje zkušenosti a informace.
V archivu AUDI je možné si skutečně požádat o různé materiály a informace. Služby jsou nabízeny přes eshop a jsou obvykle zpoplatněny základní sazbou. Ta služba o níž je řeč se jmenuje dokumentace stavu dodání motocyklu (Dokumentation des Auslieferungszustand Motorrad) /u NSU pouze do roku 1945/. Stojí 29,24 €+ náklady na dopravu. Výsledná písemnost vám bude zaslána s razítkem osvědčení existence stavu a expediční datum, tedy den kdy motocykl opustil brány továrny. V návaznosti na typ a rok obsahuje řadu doplňujících údajů, jako barva, příslušenství, doplňky, dále např. podrobnosti transakce-jméno obchodního zástupce, který stroj koupil, číslo sidecaru pokud měl apod. Upozorňuji, podmínkou je uvézt v objednávce vedle vašich identifikačních údajů číslo rámu.
Vedle toho je nabízena služba datový (technický) list za stejnou cenu.
Datový list byl před rokem 2018 jako informativní "zadarmo", jeho smysl byl zejména k opětovné evidenci motorových vozidel podléhajících evidenci v Německu. Vše blíže najdete na webovém portálu
Kontaktní email je
tobias.fraebel@audi.de. Doba zpracování je někdy v řádu měsíců.
Můžete si požádat předběžně o tzv. osvědčení zda stroj je v evidenci je nebo ne a podle toho se rozhodnout zda službu chcete. Nedozvíte se datum. Záleží jak kdy má pan Fraebel náladu. Jinak je vše za úplatu, která se může lišit od základní sazby podle stáří, dostupnosti, množství položek apod.
V minulosti na této pozici působil Ralph Plagman, který byl štědřejší a vstřícnější a podle mne i odbornější, ale ten je v důchodu. Praxe směrem k zpoplatnění se mění nejenom zde.
Identifikace motocyklu na základě dochovaného čísla motoru, tzn, že by vám někdo vyhledal v jakém jezdil rámu, v archivu AUDI není určitě běžná, minimálně od té doby co Češi, Poláci a jiné východní národy začali přerážet čísla motoru k nedochovaným rámům. V současnosti silně pochybuji, že by šlo o standardní informace. Pokud si požádáte o uvedenou službu s číslem rámu a motor je nepůvodní je obvyklé, že vám bude sděleno, že motocykl byl uveden do provozu, s uvedením dne a roku a s poznámkou číslo původního motoru se neshoduje. A číslo z evidence dochované vám sděleno nebude.
Vzhledem k tomu, že mám pár archivních fotokopií z evidence od pana Plagmana z různých časových údobí, tedy vím jak jsou vedeny některé údaje, mám pochybnosti o vstřícnosti při hledání motoru. Nehledě na to, že motory nebyly v různých údobích evidovány ve stejné knize. Bohužel řada archivních záznamů byla za války zcela zničena ve východní zóně, takže odpověď pak zní údaj nedohledatelný. Na zpřesnění evidence spolupracuje mimo archiv, vícero lidí zejména v zahraničí a z válečného období. Pro práci se skládanými motocykly či díly, je důležitý zejména rok výroby. Já osobně mám nezpochybnitelnou evidence vlastních údajů, která mě umožňuje díky množství údajů u běžných modelů a let zařadit motor nebo rám s přesností na měsíce. To nevypovídá nic o tom kdy a komu byl stroj prodán. Relevantní pro mne jsou zejména výrobní štítky, proto je předmětem dotazu pro zájemce o evidování na našem webu fakt o jich existenci, který se dá v případě pochybností ověřit a vyřadit z evidence. Evidenci využívám k dotazům na rok výroby.
Pokud se na mě obrátí kdokoliv s prosbou o upřesnění roku, zcela bezplatně se dozví co potřebuje. Pro každý motocykl před rokem 1945 nabízíme zpoplatněně manual i katalog ND+ informace k provedení.