Nastavení čerpadla pro NSU rozvod IOE

Tisk PDF

 

Pokyny pro nastavení olejového čerpadla (pístového čerpadla)  pro
modely NSU s motorem rozvod IOE
(např., 201/251R, 201T/TS, V-dvouválec modely)

U funkčních motorů nejprve
1. Zavřít olej ventilem na nádrži
2 uvolniti tlakovou olejovou trubku na bloku motoru (se zpětným ventilem)  mezi přírubou válce a výstupem čerpada (dolní hrdlo u  bloku motoru)

3 . Úhlový spojovací kus  (12) se  zpětným ventilem (6) vyšroubujte, nyní je čerpací komora odpředu přístupná pro měření.

4. Píst čerpadla (3) otáčením motoru přes excentr (4) ustavit od konce do nejzašší polohy.  Kontrolujte odpředu do otvoru válce např. zasunutím kolíku na měření úvrati  o.a.

5. Nastavení z výroby (viz obrázek) = vzdálenost mezi horní hranou pístového čerpadla (3) ve vysunuté nejzašší poloze  a
přední hrany přívodu otvoru od olejové trubky  (7) ve válci (2) by měla činit 2 mm.

6. S hloubkoměrem posuvného měřítka změříme pro kontrolu od přední vnější hrany válce (2) k hraně pístu (3) vzdálenost konečné polohy. K správnému dosažení 2 mm na hraně  plnícího otvoru by měl činit tento rozměr 25 mm.

7. Nastavení rozměru 2mm:
Zadní závěrnou matici (8) uvolniti, uvolněným šroubem je nyní píst čerpadla (3) zezadu přístupný a může  být plochým šroubovákem ovládán. Nastavit vzdálenost lze přes pravotočivý závit s 1,5 mm stoupáním. Po každé půlce otočení musí zaskočit kuličková aretace .Pozor: jen v těchto  aretovaných polohách,  smí být píst čerpadla otočením ponechán.

Hrubé seřízení:
Vzdálenosti pístu čerpadla (3) blízko stanoveného rozměru 25 mm dosáhneme  zašroubováním pístu čerpadla (3) a 2 krát povolením /zůstat v aretované poloze, Stoupání závitu 1,5 mm!!/

Jemné nastavení:
Uvolniti vnější kontramatici (11) u válce čerpadla (2), nyní můžete točít přímo válcem čerpadla
(2) a jeho otáčením do skříně motoru rozměr 25 mm přesně nastavit. Po tom kontramatici (11)
opět přitáhnout, Kontrolou měřit 25 mm (jak uvedeno  pod bodem 6)

8. Úhlový spojovací kus  (12) se  zpětným ventilem (6)a též  tlakovouolejovou trubku na bloku motoru (se zpětným ventilem)  mezi přírubou válce a výstupem čerpada (dolní hrdlo u motorového bloku) znovu našroubovat

9. Nastavení množství dopravovaného oleje
množství oleje zvýší: Otočení pístu čerpadla vlevo způsobí zmenšování rozměru 2 mm a tak
 zmenšení zdvihu a zvýšení množství oleje

množství oleje sníží: Otočení pístu čerpadla doprava způsobí zvětšení rozměru 2 mm
a také zvýšení zdvihu a snížení množství oleje

pozor!  Nastavení množství je velmi důležité a má vliv na životnost  motoru a jeho kouření . Prosím
mějte na paměti, že půl otočení (zarážky kuličky  180°) pístu čerpadla znamená přestavení
zdvihu o 0,75 mm
Odkaz: Pro výsledky této nastavovací instrukce neeexistuje z továrny  bohužel žádný výsledek množství vytlačeného oleje

pro názorné pochopení poslouží snad  i tyto ukázky

 

 

schéme řezu z vyznačením dílů:

 

 

 

 

Kontaktní údaje

Kontaktujte nás

inzeráty bez NSU

inzeráty NSU

Sale Prodám Nádrž/fuell tank/Kraftstofftank NSU Motosulm
25/11/2013

Price: 0 CZK

Anketa pro návštěvníky webu

Libí se Vám dvoutaktní model NSU ZDB, jako má pan Král