Vítejte, zde se můžete přihlásit nebo registrovat.   Nepamatujete si heslo?
DolůStránka: 1
Téma: Identifikace blok modelu 301 T
#18
Identifikace blok modelu 301 T Před 14 rok, 3 měsíce Karma: 0
26. Září 2009, 09:42 morafi napsal:

dobrý den schánim co nejvíce informaci o NSU 301 T všechno sem snad prolezl a vsude jen ty základní informace jako objem atd to vim taky ale něco víc do hloubky mě zajíma, za odpovědi děkuji.

26. Září 2009, 21:53 Milan Lukeš reaguje:

Zdravím zájemce o NSU 301 T.
No já osobně bych začal tím ,že dám do placu fotky a čísla ,eventuálně si obstarám katalogy a manuál no a pak se dá diskutovat. Taky se uvidí co všechno Vás vlastně zajímá.

27. Září 2009, 20:27 Lukeš Milan reaguje:

V podmínkách ĆR nejde o příliš běžný motocykl neboť velká většina byla vyvezena do Německa. Tudíž díly se nebudou snadno shánět. Možné je složit všechno, ale jde o to, aby to nestálo víc než je reálná cena stroje a také, abyste se dočkal hmtatelného výsledku. Máte li jenom motor, rozmlouvat Vám to nebudu ,ale záměr je to ekonomicky hodně riskantní. S typu 501 TS /eventuálně 501 T/ , pokud jde o rámové díly nepoužijete vůbec nic. Pokud jde o zapalovací zdroj FF1, může tam být. Musím Vás opravit v tom ,že FF1 je magnetka nikoliv magdynamo. Pokud tam chcete magdynamo patří tam Bosch D1 30W . Spolupráci se nebráním. Je nutné si vyjasnit zda máte motor modelu 301 T či 301 TS. Neznáte li tento typ, snadno se to splete. Čili jak jsem řekl, bez fotek či katalogu ND nepůjde udělat tento prvý krok.

28. Září 2009, 12:00 morafi reaguje:

Ano vim že je to malo známej typ a že se spís nevyvážely sem a že v dnešní době to Němci zkupujou zpátky, taky vim že to něco stát bude jde mi akorát o to abych nescháněl dily jenom na NSU 301 T když by tam byli přitom stejný kola z 501 a nebo spis 301 TS chápete mě o to my jde sem si na 100% jist že mám 301 T podle fotek na internetu je to T akorát tam mám kapku jinej typ karburátoru je to taky Amac a taky jestly mě řeknete co tam tedy výrobce montoval za zapalování jestly to FF1 nebo D1 30W ? a tady je odkaz na foto s mým typem motoru www.flickr.com/photos/havik/3842452307

28. Září 2009, 12:12 morafi napsal:

podle týhle fotky je to on jen mam jinatší karburátor a to řazení mám nahoru a nejde tak moc sklopit dopředu

29. Září 2009, 07:06 Milan Lukeš reaguje:

Na snímku z Neckarsulmu jde o nevydařenou napodobeninu modelu NSU 301 L nikoliv 301 T . Nevydařenou zejména proto, že , motor je z modelu 251 T nikoliv 301 T. Řazení nemůže jít sklopit protože, je napevno ukotveno na nálitku ,který má tento sklon. Pokud máte model 301 T, kola nejsou bohužel shodná ani s modelem 501 T ani 351 TS. Zapalovací zdroj použijete podle toho, zda hodláte motocykl osadit reflektorem. Pokud ano použije se D1 30 W. Pokud ne,vystačí magnetka.

29. Září 2009, 14:37 morafi reaguje:

No ale když tak koukam je ten motor uplně stejnej myslim tím blok motoru jenom to řazení ma jinou kulisu a nepatrně jde taky natáčet, muj motor ma obsah 300 ccm a taky mě to téčko podle vás elko příjde jako téčko jen v jinych barvách a s nákejma odlišnostma i pod obrazkem píšou že to ma obsah 300 ccm tak jak to může být 251T ? A snad ani nedělaly 251T ja vim že dály 201R,T,TS pak 301T,TS a dál 351TS

29. Září 2009, 21:32 Milan Lukeš reaguje:

Zase jsme u toho, že bez dobrého seznámení se s částmi stroje podle katalogu či faktického motoru se od boku možná dobře střílí , ale špatně z jedoucího NSU trefuje . V této typové variantě vše začalo modelem 251 T a končilo 351 TS. Každý rok přinášel změny. Rozhodná pro určení modelu 251T , 301T není při bližším srovnání jenom otázka pohledových rozdílů , objemu vrtání nebo výběru barev, nýbrž fakt výrobního čísla a shodných čísel kusovníků, které musí na motoru odpovídat . Blok s katalogovým číslem 50 523 a 50 197 /určen pro model 301 L/ se lišil nejenom od modelu 251 T pod číslem 24002 (mazací víko 24039), ale rovněž od bloku modelu 301 T /pod katalogovým číslem 20002 a 20004/ a to v upravených mazacích kanálech, vylepšeném čerpadlu, upravené výfukové soustavě a nakonec i v onom umístění kulisy či vyhotovení barev. V historii firmy jde, řekl bych, o inovační rozdíly mezi lety 1928-1929, které se nedají odkoukat z jednoho nebo dvou obrázků na internetu.
Věřím ,že nejsem sám, komu není jedno co skládá (hlavně když skládá) a kdo hodlá provádět renovaci maximálně přesně a věcně správně. Tímto lze dosáhnout i při amatérské činnosti a nízké dostupnosti dílů někdy i poměrně kvalitních celkových výsledků,které Vám budoucnost připíše k duhu

29. Září 2009, 22:00 morafi reaguje:

Ano vim že pohled může klamat a že se to neliší jen blokem vrtáním atd je mi jasné že se to liší i mazáním že to budou vylepšovat přece nebudou mit na několika typech zastaralou techniku a ja tedy pudu okouknu ta čísla na motoru a napíšu vám at tedy zjistíme konečne co to je, podle me je to T ale ani za L bych se nezlobil a ten karburátor mi vrtá hlavou jak sem tak koukal příjde mi jako z 251 T no to je jedno můžu to taky nafotit a že by jste zkouknul fotky
V každým případe to chci sestavit tak jak to má bejt a chci začít tím motorem a postupně se snažit poschanět zbytek at to trvá třeba deset let ale ten vysledek pak stojí zato a taky to že se tomu po nakejch 80 letech vdechne život, nejsem zastance toho aby se motorka zrenovovala a stála na podstavci, bylo to vyrobený od toho aby to jezdilo tak to bude jezdit dál třeba jen po akcích

29. Září 2009, 22:10 morafi reaguje:

A taky když sem to rozložil a viděl jak ty soukolí jsou pomalu netknutý to samí i futra nemluvě o spojce a převodovce a jako že to za těch 80 let narazilo na někoho kdo se stím nemazlil tak jako klobouk dolů předtím tak to může klidně dalších padesát let vrčet a když se to čtyřikrát za rok vytáhne a projede tak to vydrží ještě dýl, no jak sem říkkal kouknu na číslo motoru popřípadě to můžu i nafotit aby jste to viděl.

morafi napsal: | 30. Září 2009, 17:36

Tak sem se koukal a na bloku je číslo 12302 a na válci je 49753 tak co si o tom myslíte?¨

Milan Lukeš reaguje 30. Září 2009, 21:31:

Kde to číslo je umístěno ? Nejlepší bude to vyfotit. Vyjádřím se k těm číslům přesněji až uvidím, jak vypadají. Nerad bych uváděl nějaké nepřesnosti .

morafi reaguje: 30. Září 2009, 21:41

číslo 12302 je umístěno pod nápisem NSU na levem boku motoru určite je prave nejsou tam žádny znamky nejakýho přerážení či broušení atd a to druhé číslo je zepředu válce v dolní oblasti zejtra to nafotím

morafi reaguje 06. Října 2009, 18:03:

Dobrý den omlouvám se nemám moc času chci se zeptat kam mám poslat ty fotky toho motoru ?

Roman Pijáček reaguje:

Dobrý podvečer,
fotografie můžete zaslat na e-mailovou adresu uvedenou v kontaktu - čili mlukes@nsu.cz

www.nsu.cz/web/index

S pozdravem Roman Pijáček

morafi reaguje: 0. Října 2009, 18:12

Dobrý den pane Lukeši poslal jsem vám ty fotky těch čísel, co tomu řikáte?

Fotky jsou zde:



Milan Lukeš reaguje: 19. Října 2009, 21:47

Číslo Vašeho motoru nemůže být 5 místné nýbrž musí být šestimístné. Tuším , že na konci je 4, která byla z nějakého důvodu retušovaná. Jinak dochovaná část čísla 12302 jsou original.
Číslo válce, které jste mi zaslal je číslo katalogové .Nikoliv číslo výrobní. Jedná se o rok 1929

21. Října 2009, 18:17 morafi reaguje:

A tak tedy se jedná o typ 301T? pravděpodobně ano.

Milan Lukeš 22.10.2009

Závěr: proč ?- doplněn dodatečně . Pokud jde o určení modelu a roku výroby z dodaných fotek nevidím důležitý identifikační díl nálitek řazení.Přesto je možné na základě katalogu ND konstatovat , že čísla od 116 969 do 135 371 patří k výrobní řadě 301T vyráběné jak v roce 1929 tak i v průběhu roku 1930.Od roku 1930 výrobce pokračuje ve výrobní řadě ještě s modely s podrámovou verzí a v luxusním niklovaném provedení /301 L/ a současně již vyrábí modely se sedlovou nádrží.Jak vyplývá z dochované evidence rámů počtem bylo celkem vyrobeno v roce 1930 přibližně 4742 motocyklů a přibližně 5000 motorů pro model 301T. Z toho plyne odhad , že výrobní řada motorů v roce 1929 končila přibližně číslem 131 371.Čísla 131 začínající na čtvrtém místě číslicí 2 jsou rovněž zdokumentována výrobním štítkem. Tomuto vylučovacímu určení odpovídá i číslo na válci , který mohl katalogově být pouze ze stroje NSU 301 T nebo nebo 301 TS. Pro úplnost nutno podotknout, že blok v roce 1930 doznal dalších změn a liší se od bloku z roku 1929.
Milan Lukeš
Administrátor
Příspěvky: 61
graph
Uživatelé "offline" Zobrazit profil uživatele
Poslední úprava: 01/02/2010 17:27 Provedl: Milan Lukeš.
Téma bylo zamčeno.
 
NahoruStránka: 1

Kontaktní údaje

Kontaktujte nás

inzeráty bez NSU

inzeráty NSU

Sale Prodám Kolo NSU z roku 1936
09/04/2014

Price: 9 000 CZK

Anketa pro návštěvníky webu

Libí se Vám dvoutaktní model NSU ZDB, jako má pan Král