07 Únor 2021
|Vážení kolegové a přátelé značky.
Dostala se mi konečně na začátku druhého covidového roku 2021 do ruky tabulka vývoje cen predikovaných prestižním časopisem Oldtimer Markt, Motorrad Classic, který sleduje dlouhodobě tuto problematiku v součinnosti s německými kluby a odborníky, zabývající se tímto odvětvím.
Jak jistě víte, na mých stránkách sledujeme tyto údaje od roku 2012, takže si ceny můžete dostupně srovnat sami a udělat si vlastní představu. Vzhledem k tomu, že jsme neustále bombardováni od vás právě dotazy na cenu, považuji za správné tuto aktuální tabulku doplnit a zveřejnit na tento specializovaný web.
Pro ty co to budou číst poprvé pár poznámek, jak rozumět těmto tabulkám a vyznat se v trendu cen.
Poznámka. Sloupce s názvem NOTE 1-3 poukazují na kvalitu a kompletnost stroje dle náročného německého prostředí. Naše nebo polská kritéria posuzování kvality práce a dochování originálu jsou výrazně nižší v Německu. Devátý sloupec z leva je odhadovaný trend vývoje cen v procentech (opět v Německu). S ohledem na velikost německého trhu a bonitu klientů se přibližně odvíjí od těchto cenových odhadů i průměrné tržení ceny ve všech dalších zemích Evropy i světa, tedy ČR nevyjímaje. Považujte to prosím za vodítko ne dogma.
Pár poznámek k porovnání (Přepočet je proveden na 1kategorii originálů a špičkových úplných strojů v kursu 26 Kč/Euro).
Trendy cen méně dostupných vidlicových dvouválců všech kategorií od 500 ccm nahoru a sportovních modelů SS se nacházejí od 680 000 Kč a jsou i přes milion stotisíc korun. Nárust za 8 let činí kolem 250 000 Kč.
Cena klasických jednoválcových čtyřtaktních modelů OSL 251 činí dnes už 169 000 Kč a 351 OT cena 241 000 Kč. I zde je patrný nárust nad inflací. Nárust za 8 let od 5- 15000 Kč u verzí s odkrytými ventily vyšší. Poválečné ceny u modelu vyráběného po roce 1945 jsou přitom shodné.
Velmi příznivý vývoj zaznamenávají nárusty cen blokových modelů 501 T a 501-601 TS které se výrazně zvedly za 8 let. 501 T je odhadována na 468 0000 Kč , nárust ceny se zvýšil za 8 let o 197 000 Kč, 601 TS s cenou 408 200 Kč se zvýšila cena o 130 000 Kč a 501 TS s cenou 377 000 se zvýšila cena o 145 600 Kč.
Podobně velmi příznivý trend zaznamenávám i o modelů dvouvýfukových řady OSL, kde v průměru 30000-50000 Kč jsou vždy dražší varianty starších modelů s litinovou hlavou. 351. Cena ve špičkovém provedení činí dnes u 351 S, OS kolem 364 000 Kč a u 501 S, OS dokonce 505 000 Kč Nárust cen 351 S,OS , činí za 8 let kolem 50 000 Kč a u 501 S, OS až 150 000 Kč. Cena OSL 601 se zvýšila za 8 let o 184 600 Kč a cena odhadu je okolo 455 000 Kč.
Zkrátka nepřijdou ani začínající sběratelé menších dvoutaktních kubatur. Cena NSU 100 Pony je kolem 109 200 Kč a zvýšila se za 8 let odhadem o 23 400 Kč. NSU QUICK je na ceně 85 800 Kč a odhadní cena se zvýšila o 20 800 Kč. U 201 ZDB činí odhad ceny 132600 Kč a nárust za 8 let je o 28 600 Kč
Domnívám se že tyto příznivé odhady a informace potěší začínající sběratele i zkušenější investory a mohli by být určitým vodítkem ve vašem rozhodování. I když je to jen tržní odhad průměru cen, přece jenom poukazuje na fakt, že na světě nejsou finančně zajímavé jenom Jawy a ČZ ale i jiné značky např. NSU. Jsme rádi se svou troškou do mlýna, protože čím dál více se projevuje při nákupu efekt možného dokončení motocyklu oproti neznámým značkám, kde chybí díky i informace.