Počátky firmy NSU

Tisk PDF

Počátky a založení firmy N.S.U se váží původně k Riedlingenu na Dunaji. Stalo se tak 27.7.1873, kdy pánové Christian Schmidt a Heinrich Stoll ohlásili společný podnik na výrobu šicích a pletacích strojů.

Již v roce 1875 slibně se rozvíjející firma podnikající jako Stoll/Schmidtschen Flachstrickmaschine začala mít problémy s výrobními prostory. Po dvou letech v roce 1878 se kvůli nevyhovujícím prostorám rozšířila výroba do 160 km vzdáleného Neckarsulmu do objektu bývalé továrny na zpracování dřeva ležícího na břehu řeky Sulmu. 24.6.1880 byl proces přemístění završen výmazem adresy v původních prostorách a následně též přejmenováním na Neckarsulmer Strickamachinenfabrik Union. V roce 1886 dochází k rozšíření podniku o výrobu vysokých jízdních kol známých pod značkou "Germania". Již o dva roky později nabízí raketově se rozvíjející manufaktura výrobní program pokrokových "bezpečníků" vlastní konstrukce s názvem "Pfeil" a prezentuje se se svou produkcí více než 200 kol denně jako továrna jízdních kol. V roce 1899, zřejmě po právu, obdržela firma od krále Viléma II. titul "Královský Württemberský dvorní dodavatel", proto se na štítcích bicyklů NSU používal až do r. 1945 Württemberský erb.

V závěru končícího tisíciletí se vedení firmy rozhodlo k dalšímu podstatnému rozvoji. V roce 1900 bylo do Neckarsulmu přivezeno prvých 100 pohonných jednotek motorů s nádržemi od švýcarského výrobce Zedel a tyto začaly být montovány do zesílených rámů »Pfeil« č. 75. Jednotky byly rozděleny dle výkonu l HP (200 cm3), l' /4 HP (211 cm3) a l' /2 HP (239 cm3). V roce 1901 si musel řidič vystačit ještě s plochým odpařovacím karburátorem a suchým elektrickým článkem. Pro rok 1902 je již nízkoodtrhovací magneto, samočinná olejová pumpa a zážehový karburátor součástí standardní výbavy. O perspektivě, dovednosti obchodních zástupců a v neposlední řadě kvalitě motorového kola s rozličným názvem Neckarsulmer Motorrad nebo Neckarsulmer Fahrradwerke, Neckarsulmer Motor-Zweirad popř. jenom Neckarsulm svědčí fakt, že již v roce 1903 byla firma se svými motocykly zastoupena ve všech světadílech. Již v roce 1904 nabízí kolekci vlastních motorů od 1 ¾ HP až po vidlicové dvouválce o výkonu 7 HP.

Na výkonnostním poli již v roce 1909 překonává také 7,5 HP vidlicový motocykl poprvé světový rekord rychlostí 124 km/hod. Od 20. let byla značka NSU považována za jednoho z největších výrobců motocyklů na světě. V roce 1927 vyráběla více než 100 strojů denně. V podmínkách naší první republiky patřila továrna NSU od roku 1936 na konkurenčním poli z celého světa k největším dovozcům.

Zkratku N.S.U, vyplývající z původního výrobního zaměření továrny před rokem 1900, cíleně použila firma na strojích určených k vývozu poprvé v sezoně 1909. V domácích podmínkách vytlačila zkratka NSU původní názvy, pod kterými je znali prvotní zákazníci definitivně v roce 1911. Motiv loga NSU s různým grafickým vyobrazením na motocyklu se stal na dalších více než 50 let pevnou součástí lakování nádrží u těchto našich nádherných a dokonalých německých strojů.

Kontaktní údaje

Kontaktujte nás

inzeráty bez NSU

inzeráty NSU

Sale Prodám Nádrž/fuell tank/Kraftstofftank NSU Motosulm
25/11/2013

Price: 0 CZK

Anketa pro návštěvníky webu

Libí se Vám dvoutaktní model NSU ZDB, jako má pan Král