Vítejte, zde se můžete přihlásit nebo registrovat.   Nepamatujete si heslo?
DolůStránka: 1
Téma: Jaký karburátor na NSU 251 OSL ?
#21
Jaký karburátor na NSU 251 OSL ? Před 14 rok, 2 měsíce Karma: 0
doručeno e-mailem 7.12.2009 ve 21 35

Dobrý den pane Lukeš,
chtěl bych se zeptat na karburátor, na Váš názor. Nedávno jsem mohl koupit karburátor Amal M74/437 tento
na NSU 251 OSL 1938, ale obchod se nekonal, prodejce ho nakonec odmítl prodat. Teď jsem objevil karburátor stejného typu (Amal M74/437), ale vypadá jinak.

Mám doma koupený neúplný Amal, číslo není zřetelné.

Na motocyklu mám namontovaný Weberliner vergaser fabrik-15/1503 20KNB1-1 ,
,
který tam však nepatří. Zajímal by mne Váš názor, zda typ A nebo B je správný a originál, zda je můj C použitelný a jakou asi má cenu D. Vím že toho chci asi moc, ale nevyznám se tolik v karburátorech jako Vy, popř. kdyby jste mi mohl poradit, kde sehnat foto originálního karburátoru a na co si dát pozor. Pravděpodobně ten správný neseženu. Ta objednávka na karburátor u Vás zatím platí, jen zkouším shánět i sám. Děkuji za odpověď.
S úctou
Luboš Počepický

Milan Lukeš odpověděl:
označení karburátoru AMAL, který po roce 1936 pravděpodobně patřil v rámci vývozu k nejvíce osazovaným je rébusem často i pro mě. A to zejména ve chvíli, kdy jinak číselně vhodný karburátor vykazuje znaky vzhledově nevhodného nebo je zjevně poskládán z toho co dům dal a stroj na něj nejede. Jak to chápat si můžeme naznačit ve Vašem případě na snímku číslo jedna dvě i tři. Přístroj jedna je sice číselně vhodný na model NSU 251 OSL 1939 a novější. Pro úplnost připomínám ,že na model 1938 byl dodáván v tomto roce M 74 429. Přístroj má však vysokou plovákovou komoru, která tam nepatří. Ta má vliv na nastavení hladiny paliva. Ten na snímku číslo 2 je sice, jak tvrdíte, se stejným číslem, ale má zase předělávané spodní šroubení a uzávěr šoupátkové komory. Spodní šroubení je opět podstatné pro správné nastavení hladiny paliva. Jestliže je nějak zasahováno kutilem nemusí být přístroj dobře nastavený na úrověň kanálu,tedy je problém garantovat při koupi jeho funkčnost a to i za předpokladu, že vnitřní díly jsou funkční a těsní. Jiný uzávěr šoupátka je jenom estetická záležitost. Přístroj tři je bez čísla. Kdo ví, jaké má kanály, z čeho je, zda to byl jeden kus ?
Zjevně to vše znamená zásah kutila. Otázka též zní ? Je všechno co bylo předěláno vidět ?
Tedy funkčnost všech i po repasi bez odzkoušení je nejistá.
Připomínám, že ve stejnou dobu se dělaly přístroje na další modely v typové řadě tj. 201 OSL a 351 OT. 201 přístroje byly pouze přetryskované. Zatímco 351 OT měly jiné značení (M 74 027 a 426)a byly trochu uvnitř jinak vyvrtané. Většinou právě díly z nich v kombinaci co dům dal způsobují občas problém. Vše navenek vypadá v pořádku a černo, střílení a nakopnutý kotník. Řekněme si, k čemu je přístroj za velký peníz, když to na něj nejede a nepojede ? Někdy je úprava či oprava snadná, někdy to zkrátka je Ad-hoc problém.
Pokud jde o zařízení Bing nemám s ním tolik zkušeností jako např. s Greatzinem, ale rozhodně bych nedoporučoval pro Váš stroj jiný karburátor než Bing-AJ 2/22/16, který výrobce jako náhradu osazoval.Ten Váš je zjevně něco jiného.
Snad Vás potěší naděje, že pokud to situace dovolí, rád bych letos předvedl funkční identickou repliku, na kterou to prostě musí jet.
Milan Lukeš
Administrátor
Příspěvky: 61
graph
Uživatelé "offline" Zobrazit profil uživatele
Poslední úprava: 01/02/2010 21:15 Provedl: Milan Lukeš.
Administrátor zakázal anonymní příspěvky.
 
NahoruStránka: 1

Kontaktní údaje

Kontaktujte nás

inzeráty bez NSU

inzeráty NSU

Sale Prodám Rám NSU 251 OSL
04/04/2014

Price: 0 CZK

Anketa pro návštěvníky webu

Libí se Vám dvoutaktní model NSU ZDB, jako má pan Král