Potvrzuji dobrý vkus Váš i Vašeho kamaráda, pokud jde o kvalitu oleje MS 20. Mám pouze odlišný názor na potřebu filtrování oleje v oběhu. Z vlastní zkušenosti se mi nestalo, že by tento olej při použití rozstřiku a zahřátí vytvářel shluky, které je nutné odfiltrovat.
Olej MS 20 byl vyvinut nejspíš pro vojenskou techniku a dříve se používal za éry Varšavské smlouvy zejména do vrtulníků.
V té době jej používali jako nejvhodnější mazivo do motoru všichni motorističtí závodníci, protože jeho kvalita a viskózní stálost byla na úrovni věhlasných špičkových profesionálních olejů, které byly pro nás v 70 a 80 letech nedostupné.
Já jsem jej v té době používal konkrétně do směsi pro dvoutaktní motokrosový motocykl ČZ 250 typ. 513 a také do převodovek veteránů, které mají monoblokovou skříň se společným odfukem motoru, takže se mažou společně. Nikdy jsem nezaznamenal s tímto olejem problém.
Pokud kolega sdílí názor na odfiltrování, chtělo by to popsat spíše jeho zkušenost nebo sdělit z čeho vychází.
Pokud jde o síto NSU 251 jich má v systému oběhu oleje v motoru dvě. Jsou zde proto, aby sbíraly mechanické nečistoty. Pokud se použije jakýkoliv neaditivovaný olej, např. M 6 A jsou jeho stálé vlastnosti výrazně horší než MS 20 a přesto se běžně používá. Jde jen o o to jej pravidelně měnit.
Takže pokud ho máte k dispozici, pro jeho nespornou kvalitu, vřele doporučuji.
|