Zdravím je to podobně jako s těmi mazacími ventilky. Když je vše v pořádku nikdo neřeší k čemu ten který otvor je . Když se začně abnormálně plnit primár olejem z motoru, nejčastější způsob řešení je zacpat otvor dřevěným kolíkem. Ano máte pravdu jde v zásadě o odvětrání, které je nutné. Při tahu pístu do dolní úvrati
vzniká v klikové skříni relativně přetlak, který je třeba regulovat.Když je funkce mazání v pořádku čerpadlo odsává část oleje pod úrovní šroubu po nastartování ihned do tlakového okruhu a tato část skříně je relativně suchá a otvor ničemu nevadí. Když systém přepouštění oleje v rozděleném bloku správně nefunguje a ventilky netěsní, olej se vytlačuje ven. Píst při pohybu dolů je něco jako stříkačka. Mnozí to jistě velmi dobře zažili .Zatím nemám kdy, to blíže rozfotit a podrobněji popsat. Jsem si vědom aktuálnosti tématu.