Seřízení a zajištění šroubu tlumiče záběru Před 14 rok
|
Karma: 6
|
Zdravím, jak má být dotažen šroub tlumiče záběru na 251 OSL? Má být dotažen na doraz nebo je zapotřebí ponechat mezeru mezi hřídelí a talířkem pružiny? Ještě dotaz ohlednně zajištění šroubu. V talířku 59778 není žádný otvor pro případné zajištění podložkou nebo šroubkem. V ose šroubu je průchozí otvor cca 3 mm, je to v pořádku?
Dík Zdenek
|
|
Zdenek
Fresh Boarder
Příspěvky: 3
|
Poslední úprava: 29/11/2010 10:29 Provedl: Milan Lukeš.
|
|
Re:Seřízení a zajištění šroubu tlumiče záběru Před 14 rok
|
Karma: 0
|
Ze shora popsaného autorem vyplývá, že (za předpokladu originálních komponentů) jde pravděpodobně o novější tlumič záběru bez jištění v misce. Tento má uzpůsobenu výšku vačkových excentrů, délku stlačené pružiny a výšky kola k pohonu dynama přesně vůči délce drážkové hřídele na klikové hřídeli tak, že miska se šroubem je pevně dotažena k čelní stěně drážkovaného hřídele. Nadimenzovaná síla pružiny tlumiče je rozdílem mezi těmito vzdálenostmi.
Pozn. Vzhledem k tomu ,že jsem v době psaní hospitalizován v nemocnici a nemám možnost proměřit výšky podle originálu. Dopíši přesnější informace i varianty jištění u jiných modelů později.
|
|
|
|
|
Re:Seřízení a zajištění šroubu tlumiče záběru Před 10 rok, 7 měsíce
|
Karma: 0
|
Mohl bych se zeptat jaké rázy tlumí tlumič nárazů a jak má být dotažena pružina amortizátoru
a jestli víte ,jak je řešeno tzv dýchání klikové skříně pro NSU 251 OSL ?
František K.
zdravím Františku,
otázka "výdechu motoru" snižujího tlak vznikající při pohybu pístu dolů jen je vyustěn ukončením dutého klikového hřídele vedoucím a dále přes přes šroub bočního amortizátoru kmitů motoru z hlediska těsnosti ventilků, funkce čerpadla nebo špatného nastavení motoru byla celkem popsána v jiné diskusi týkající se této skupiny motorů .Kukněte na ni.
Funkce amortizátoru s výdechem souvisí pouze díky otvoru ve středu talířku pružiny. S nastavením síly pružiny a funkce tlumiče nikoliv .
Pružina amortizátoru musí být dotažena na doraz klikového čepu a v této poloze zajištěna pojistkou proti povolení. Leckdo si všiml zničeného primáru právě od povoleného amortizátoru.
Amortizátor při rozjezdu či zastavení či náhlé změny režimu motoru zachytává největší kmity,které při přenosu hnacího momentu vznikají. Kdyby amortizátoru nebylo,životnost primárního řetězu by byla při správném nastavení zhruba poloviční .
Pro pochopení reálných sil v tomto místě je nejlepší natočit moto bez víka primárního krytu a dívat se co se tam odehrává ,zejména při startu či zastavení.
|
|
|
|
|
Re:Seřízení a zajištění šroubu tlumiče záběru Před 10 rok, 6 měsíce
|
Karma: 0
|
Chtěl bych ještě takovou maličkost že nesmí jít amortizátor protočit přes výstřednik.Jinak motor při záběru prokluzuje.
|
|
Jan
Fresh Boarder
Příspěvky: 4
|
|
|
Re:Seřízení a zajištění šroubu tlumiče záběru Před 10 rok, 6 měsíce
|
Karma: 0
|
Dobrý den, pokud jde boční amortizátor kmitu protočit přes excentr, je to známka zničení nějakého dílu nebo uvolněné pružiny. To byste si Honzo moc nezajezdil.
zdraví ML
|
|
|
|
|
Re:Seřízení a zajištění šroubu tlumiče záběru Před 10 rok, 6 měsíce
|
Karma: 0
|
Ano nezajezdíl.Chtěl jsem jenom doplnit,když to někdo skládá ať se toho vyvaruje může chybět nejaká podložka atd.A hlavně předejít tomu jak zde bylo uvedeno zkušený jezdec pozná že se mu povolil šroub a nedojde k poškození bočního půlkulového krytu což je běžná věc pokud to není zajištěno nebo se zajištění poškodí.
|
|
Jan
Fresh Boarder
Příspěvky: 4
|
|
|
|