Re:Identifikace 501 osl Před 3 rok, 6 měsíce
|
Karma: 0
|
K určení není nutno sejmout hlavu. Průměr roztečné kružnice osmi svorníků hlavy je u 501 OSL 116mm, u 601 OSL 120mm. Změřit to jde celkem dobře.
Dále jsem přesvědčen, že se bude obdobně lišit i vnější průměr válce - měřeno nad přírubou. Až se k tomu dostanu, dodám konkrétní hodnoty.
Tak jsem naměřil: Vnější průměr válce nad přírubou u 501 OSL 95mm a 601 OSL 97mm.
Znám ale 2 verze válců, liší se počtem žeber. Liší se o 1 žebro. Válec s menším počtem žeber je má silnější. Údaj 97mm je změřen na válci s vyšším počtem žeber, zřejmě starší verze, resp. civilní verze, ale to už je moje domněnka. Mám někde i ten druhý válec, ale nevím kde.
|
|
koktam
Fresh Boarder
Příspěvky: 2
|
Poslední úprava: 23/10/2020 18:29 Provedl: koktam.
|
|
Re:Identifikace 501 osl Před 2 rok, 11 měsíce
|
Karma: 0
|
Dobrý den
Po delší době se našel čas a konečně jsem sundal hlavu a vrtání je 81,6mm, takže by to měla být opravdu pětistovka
Pro zajímavost trocha z historie co jsem zjistil
Někdy v sedmdesátých letech jistý pan Buben rozebral 601 osl,celý motor s částí rámu dál do traktoru,kola posloužila k výrobě vozíku a velká část zbývajících věcí se uložila do stodoly. Po letech služby když už byl motor téměř po smrti jej zakoupil můj tchán a sehnal do něj stávající motor, který jsem od něj po letech koupil zase já.
Tento se ale v traktoru moc neohřál a ustoupil motoru 501ts, který v něm jezdí dodnes.
To je zároveň vysvětlení,kde se vzal tento motor v rámu 601.
Motor běží,je v pěkným stavu,věci na zbytek motorky přibývají, tudíž věřím že i s přispěním dílů od pana Lukeše z toho bude opět motorka.
Foto se mi bohužel nepodařilo vložit
|
|
|
|
|
|