Vítejte, zde se můžete přihlásit nebo registrovat.   Nepamatujete si heslo?

odpružení zadního kola NSU 251 OSL
(1 shlédnutí) (1) host
nějaké záhlaví
DolůStránka: 123
Téma: odpružení zadního kola NSU 251 OSL
#119
odpružení zadního kola NSU 251 OSL Před 13 rok, 1 měsíc Karma: 0
Dobrý den, jsem majitelem torza NSU 251 OSL, číslo rámu 1 126 710, dle tabulky tedy rok výroby 1939. Moto má zadní odpružení - není však z péráka, jak bývá v naší zemi časté, ale nyní, po vykartáčování odlitých držáků zadních tlumiču asi nastává hodina pravdy - továrna NSU pravděpodobně alespoň v nějaké malé, možná ve zkušební nebo zakázkové sérií montovala zadní odpružení, nebo se tomuto věnovala nějaká firma zabývající se nadstandartními úpravami motocyklů - a to bych rád zjistil. V odlitku je zcela zřetelně čitelné : PAT 250 ILLICHMANN NSU ANG . Obracím se tedy prostřednictvím tohoto fóra s prosbou na všechny fandy motocyklů NSU, jestli by mi pomohli zjistit více a dotáhnout pátrání po původu této úpravy do konce. Bohužel příliš neovládám němčinu ani angličtinu, takže články na Netu v souvislosti se slovy ILLICHMANN NSU si musím přečíst přeložené strojově a z toho moc informací nezískám. Mimo jiné Illichmann byl v roce 1937 juniorský závodník na NSU na ostrově Man, v současnosti je v Německu slévárna spojená se jménem Illichmann a na jednom Německém diskusním fóru o NSU je zmínka o neznámém typu NSU, bohužel jsem ve strojově přeloženém článku mnoho informací nezískal. Na požádání pošlu detailní obrázky, neb sem se mi asi podaří vložit jen jeden. Adresa vmdus@seznam.cz , velice se těším na případné informace. Díky, Dušan
ddd
Fresh Boarder
Příspěvky: 5
graphgraph
Uživatelé "offline" Zobrazit profil uživatele
Administrátor zakázal anonymní příspěvky.
 
#120
Re:odpružení zadního kola NSU 251 OSL Před 13 rok, 1 měsíc Karma: 0
Ještě přikládám obrázek, napoprvé to nevyšlo. Dušan
ddd
Fresh Boarder
Příspěvky: 5
graphgraph
Uživatelé "offline" Zobrazit profil uživatele
Administrátor zakázal anonymní příspěvky.
 
#121
Re:odpružení zadního kola NSU 251 OSL Před 13 rok, 1 měsíc Karma: 0
Zdravím Dušane a děkuji za zajímavý podnět. Pokud by šlo uvedený díl osobně předvést, rád se s ním seznámím v Chotusicích 5.3.,či kdykoliv později. Pokud jde o slévarenskou firmu Illichman, ano taková firma v Německu existovala. Nebráním se zkoumání souvislostí s oficiální úpravou (tedy aspoň požehnanou z továrny). Nebyl by to ostatně jediný mě známý element, při němž si člověk položí otázku,:"není to náhodou fabrická úprava ?" Jenže Dušane, podle mne k serioznímu a doložitelnému postupu chybí následující vysvětlení .
1.Existuje alespoň jeden stejný odlitek téhož rámu NSU kdekoliv na světě?Při výrobě 90000 strojů této vývojové řady je prakticky nemožné obhájit bez dalších faktů ,že toto je jediný.
2. Pokud taková úprava vylepšuje standard předválečného modelu a ten se nepochybně osvědčil, proč by jej výrobce nepoužil u tohoto typu ,který se vyráběl ještě dalších 12 .let. Obzvláště ,když v té době se běžně modely odpružené již vyráběly. Odpověď má tento /spekulativní/ základ. Protože cenu stroje by nepochybně zdražoval.Pokud by šlo o iniciativu majitele s požehnáním fabriky, pak by existovalo něco jako.. na přání zákazníka Vám můžeme doporučit provedení úpravy odpružení... Takovéto reklamy se používali jasně a jednoznačně v řadě dodávky vylepšujících komponentů. Bohužel v tomto ohledu nic takového zatím nelze doložit.
3.Je třeba se zabývat rokem provedení úpravy o kterém nic nevíme.
4. Je třeba vyloučit, že tento komponent byl upraven ze standardního odlitku části jiného německého motocyklu,který tímto odlitkem byl běžně vybaven.Nebyly jenom značky BMW a Zundapp... .Hodnotu nálezu mnou navrhovaný přístup ke zkoumání jistě nesnižuje.
Milan Lukeš
Administrátor
Příspěvky: 61
graph
Uživatelé "offline" Zobrazit profil uživatele
Poslední úprava: 28/02/2011 08:52 Provedl: Milan Lukeš.
Administrátor zakázal anonymní příspěvky.
 
#122
Re:odpružení zadního kola NSU 251 OSL Před 13 rok, 1 měsíc Karma: 0
Dobrý den, díky za reakci, mne nejvíce překvapilo, že v odlitku je nápis NSU, plastický, jako součást onoho odlitku, ten není doděláván, takže otázka zní: kdo a z jakých důvodů se zabýval vyrobením takového odpružení, které nese označení NSU, předpokládám, že PAT 250 má asi znamenat "patent" - to je moje spekulace, že si dával práci s tím, aby v odlitku bylo jasně patrné, k čemu patří. Pochopitelně jsem prohlédl stovky fotografií jiných motocyklů, ale dosud jsem na tento typ odpružení nenarazil. Přidám sem ještě další det. obrázek a až bude čas a vymontuji z rámu motor a kolo, rád Vám ho vezmu někdy do Chotusic ukázat, popř. mi prosím, pošlete Vaši mailovou adresu a já Vám pošlu více det. foto. Zatím zdravím, Dušan
ddd
Fresh Boarder
Příspěvky: 5
graphgraph
Uživatelé "offline" Zobrazit profil uživatele
Administrátor zakázal anonymní příspěvky.
 
#123
Re:odpružení zadního kola NSU 251 OSL Před 13 rok, 1 měsíc Karma: 0
Zdravím,
počátek války poznamenal zásadním způsobem (velké zakázky pro armádu) vývojové práce, některé urychlil, jiné odsunul a průběh války nedovolil pokračování. NSU patřila k předním firmám, přesto v konstrukci rámu, konkrétně v jeho odpružení jakoby zaostávala. Nic o tom blíže nevím, ale nepochybuji, že nějaké prototypy existovaly. Ostatně motocykly NSU z 20. let měly zadní kyvné vidlice.
Považuji zveřejněný obrázek za velmi zajímavý. Takové kluzáky jsem nikde neviděl. Jsem opravdu zvědavý, jestli se něco podaří vypátrat.

M. Kokta
koktam
Fresh Boarder
Příspěvky: 2
graphgraph
Uživatelé "offline" Zobrazit profil uživatele
Administrátor zakázal anonymní příspěvky.
 
#124
Re:odpružení zadního kola NSU 251 OSL Před 13 rok, 1 měsíc Karma: 0
Dušane adresa je uvedena v kontaktu.mlukes@nsu.cz.Pokud je to možné klidně hoď další detaily sem do diskuse.Třeba někoho něco napadne. Popř. učiníme dotaz u kolegů.Web navštěvují nejenom v části E-shop lidé z celého světa a Němci tvoří třetí nejnavštěvovanější skupinu. Nápis NSU je hezký ,ale ani to samo o sobě není důkazem, že jde o výrobek NSU nebo pro NSU. Lidová tvořivost nemá a nezná mezí.Velké množství předělávek rámů dělaly na zakázku po válce firmy, které veškeré technologie ovládaly a měly k nim přístup. Strojů NSU bylo po válce v česku údajně přes 15000 kusů,takže žádná troškařina. V každém okresním městě bylo do roku 1945 oficiální zastoupení. Mějme to na paměti. Já pracuji s více než 1500 výrobky NSU.Pokud dostanu takové výrobní zadání za jeden měsíc mohu dodávat úplně stejné výrobky. V Číně na to stačí údajně jeden až dva večery. Proč to někdo udělal ? , třeba na to přijdeme.
Občas něco po pečlivém uvážení přehodnotíme. Poslední případ ,kde jsem kapituloval (po provedení zjištění shora uvedených) byl s rámem TS na konci výrobní produkce ,který nebyl již uveden v katalogu ND. Bohužel, zde to tak jednoduché nebude. Bez informací to nelze seriozně potvrdit.Chce to asi začít u původu.
Milan Lukeš
Administrátor
Příspěvky: 61
graph
Uživatelé "offline" Zobrazit profil uživatele
Administrátor zakázal anonymní příspěvky.
 
NahoruStránka: 123

Kontaktní údaje

Kontaktujte nás

inzeráty bez NSU

inzeráty NSU

Sale Prodám Motor - NSU 301 T
20/11/2014

Price: 0 CZK

Anketa pro návštěvníky webu

Libí se Vám dvoutaktní model NSU ZDB, jako má pan Král